A kezdetek

A Brodway-en bemutatják a Hair című musicalt, az Apollo 8 három emberrel a fedélzetén Hold körüli pályára áll, itthon pedig a Trombitás Frédi a sláger, és elindul az új gazdasági mechanizmus. És ami a legfontosabb: egy tejipari szakemberekből álló csapat egy moszkvai tanulmányút után néhány évvel azt veszi a fejébe, hogy egy új, furcsa termékkel állnak elő: édes, enyhén citromos túró, csokimázzal bevonva. A hatvanas években járunk.

Mivel fogalmuk nincs, mi legyen a termék neve - hiszen addig csak olyan dolgokat gyártottak, amelyeknek egyértelmű volt az elnevezése, mint például a tej, a vaj vagy a túró - megkérik a Budapesti Műszaki Egyetem egyik oktatóját, Klein Sándort, hogy találjon ki egy nevet, amely jól jellemzi majd a csokis-túrós finomságot. Legyen Túró Rudi - mondja ő, magára haragítva ezzel az akkori lapkiadókat, akik erkölcstelennek vélik a nevet és megtagadják a reklámozást.

A siker

A Túró Rudi a kezdeti reklám bojkott ellenére - vagy talán éppen ezért - óriási sikert arat. Sorra növi ki a gyár helyiségeit, ezért a gyártás Budapestről Mátészalkára költözik, hogy végül az itt épülő túróüzembe kapjon szép, nagy helyet a hetvenes évek elején. Az eladások az egekbe szöknek, nem lehet elég Túró Rudit gyártani.

A gyártás kezdetekor a termék még igen alacsony szavatossági idővel rendelkezett, mindössze 3 napos volt, ebből is 1 napot a logisztikán töltött.

Az alacsony szavatossági idő azonban még a kezdetleges hűtési körülmények ellenére sem jelentett gondot az értékesítés, mivel az üzletekben a terméket szinte azonnal elkapkodták, gyakorlatilag állandó volt a túrórudi-hiány.

Kezdetben a környéken, valamint a fővárosban forgalmazták a terméket, majd a gyártás mennyiségének növekedésével, nyugatabbra is sűrűbben szállítottak.

A 80-as évek

A nyolcvanas években, amikor elindul hódító útjára a Knight Rider, Douglas Adams pedig stoppolni kezd a galaxisban, itthon az LGT a slágerzenekar, és már a Túró Rudi az egyik slágertermék. A mátészalkai tejüzemen kívül két másik tejipari vállalat is elkezdi a Túró Rudi gyártását. Ekkortól él a szlogen: "A Pöttyös az igazi"... A Túró Rudi 1984-ben megkapja első szerepét is a "Kismaszat és a gézengúzok" című családi filmben, és talán néha még a Szomszédokban is van szó róla, ha jól emlékszünk.

A ’80-as évek elején még a mátészalkaihoz hasonlóan alacsony, 3-4 napos szavatossági idővel készültek a termékek, amelyek szavatossági ideje a fokozatos fejlesztés során 14 naposra növekedett.

A piaci versenynek köszönhetően egyre több változata jelenik meg a rudinak, amit néha Robinak és még mézes mackónak is neveznek. Diós, mogyorós, töltött és vitaminnal dúsított egyaránt létezik, a kezdeti három napos szavatossági idő pedig egyre csak nyúlik.

A változás kora

A kilencvenes évekre a már híres túródesszert túléli hogy leomlik a berlini fal és megszűnik a vasfüggöny, a siker töretlen. A külföldi filmek egyre látványosabbak lesznek, ÁjLávJút énekel a Rapülők, a mi kis rudink pedig sok-sok változáson megy keresztül. Az íz marad a régi, de az egész világ megváltozik körülötte. Egyre több a számítógép, új a technológia és a csomagolás. A Pöttyös már nyitószalaggal nyitható, és egyre nagyobb, egyre színesebb, hiszen megjelenik az Óriás Pöttyös Túró Rudi és a sárgabarackos, epres, mogyorós ízű is.

Mátészalkán a hagyományos irányt követve dolgoztak a különböző ízesítések kifejlesztésén. A fejlesztéseknek minden esetben alapvető szempontja az eredeti ízvilág megőrzése a gyártási technológia folyamatos korszerűsítése mellett.

A termék reklámozása és marketingje is nagyot fejlődött az idők folyamán. A termékekről készült szórólapokat és kártyanaptárakat az újságokban megjelenő hirdetések követték, majd a televíziós reklámfilmek következtek.

Új dizájn

A kétezres évek elejét új dizájnnal és internetes honlappal köszönti a Pöttyös, többször is részt vesz Európa egyik legnagyobb fesztiválján, a Szigeten is. Magyar és nemzetközi sztárok nyilatkoznak arról, hogy kedvelik a Pöttyös Túró Rudit, amely egyre többet jelenik meg a sajtó- és TV-hirdetésekben.

2007 volt a hatodik alkalom a Szigeten, mint mindig, akkor is egy kalandos-játékos parkban várták a rajongókat. A márka és a termék rendszeresen nyert (és nyer ma is) díjakat, mint például Superbrands, Arany Penge, Sikertermék, stb...

2006 és 2009 között rengeteg alkalommal találkozhattak a rajongók a márkával, többek között a nagysikerű on-line Netmérettetésben is kipróbálhatta magát kicsi és nagy egyaránt. A több tízezer játékos éveken át lelkesen oldotta meg a játék logikai és ügyességi feladatait, osztotta meg tapasztalatait és tudását másokkal. Nyereményekben sem volt hiány, a PSP-től az iPod-on át a Pöttyös alsókig nagyon sok nyereményt szerezhettek meg a legjobbak és a legszerencsésebbek.

2008-ban és 2009-ben nagy sikerű pontgyűjtő promóciót is köszönhetett a rajongótábor a Pöttyösnek, lelkes Pöttyös imádók hajtottak a jobbnál-jobb nyereményekért.

Új termékek

2007 elején megjelenik az első olyan Pöttyös termék, amely merőben új irányt jelent a márka történetében. Ez a Bonbon, amely limitált kiadású volt, és a gyár kezdetben nem bírta teljesen kiszolgálni az igényeket, folyamatosan elkapkodták boltok polcairól a leggyorsabbak. A Bonbon sikere megmutatta, hogy az új fejlesztési irány jó, így a tapasztalatokat felhasználva megjelent a Pont2 is.

Folytatva a Bonbon termékek sikereit, 2010 elején bevezettünk egy új fejlesztést, a GURU-t, mely azóta is előkelő helyet foglal el az eladási listákon, népszerűsége pedig töretlen. 2018-ban a termék arculatváltáson ment keresztül, és megjelentek új ízek is.

Két lágy piskóta között krémes töltelék. Ez a Pöttyös Tejsüti, amely 2016-ban jelent meg, és jelenleg tejes és MEGaCSOKI változatban kapható.

2017-ben a Pöttyös bemutatta legújabb szenzációját, a Fitt Pöttyös Túró Rudit, joghurtos és étbevonattal.

2017-ben 1.000.000 rajongója lett a Túró Rudi Facebook-oldalnak, aminek tiszteletére a fogyasztók szavazhatták meg, milyen ízt vezessünk be. Végül a meggyes-mákosra esett a választás, amely sokáig nagy kedvenc volt.

A kakaó- és Pöttyös-rajongók közösen örülhettek 2019-ben, amikor megjelent a Pöttyös Kakaó. Varázslatos krémességével és ízével gyorsan rabul ejtette a szíveket, ráadásul 0% hozzáadott cukros verzióban is élvezheti a közönség.

2021-ben egy újabb szenzációként a Túródesszert is megjelent, amivel több ízben is kanalazhatjuk az Igazit, ráadásul 2023-tól a hozzáadott cukor nélkül készült, barackos változat is elérhető.

2022-ben a Fitt Pöttyös átadta a váltórudat a 0% hozzáadott cukorral készült Túró Rudi termékcsaládnak, amit most már a natúr mellett Szatmári szilvalekváros ízben is élvezhetünk.

2022-ben fejest ugrottunk a nyárba a Pöttyös fagyival, amit 2023-ban már több ízben is megkóstolhatnak sok száz cukrászdában a finom felfrissülésre vágyók.

Természetesen nem feledkeztünk meg azokról sem, akiknek a Túró Rudi maradt a kedvencük, de szívesen kalandoznak az ízek birodalmában. Nekik időről-időre új ízekkel kedveskedünk. Így lett sláger a kókuszos túró rudiból, és a hazai ízléshez igazodó, nagy kedvencnek számító Szatmári szilvalekváros és madártejízű variánsokból.


Limitált kiadású termékek

Időről időre olyan izgalmas Pöttyös-újdonságokkal is meglepjük a közönséget, amelyeket csak limitált ideig lehet elérni.

Ilyen például a natúr, és mogyorókrémes ízben elérhető Túróbonbon, amit mindig valamilyen szezonális köntösbe bújtatunk, például Halloweenkor, karácsonykor vagy nagyobb sportesemények apropóján.

A Rudikornis Túró Rudi elképesztő érdeklődést övezve, üstökösként robbant be 2023-ban. Mondhatjuk, hogy ez a Pöttyös történetének legőrültebb kalandja, fehér bevonójával, a természetesen kékre színezett túróval, és a piros málnás-gránátalmás töltelékkel egy pár pillanatra kiszakadhatsz a valóságból, és elhiheted, hogy csodák márpedig léteznek!

2023-ban elhoztuk a dark Pöttyös Kakaót is, amely az igazán kakaós élmények kedvelőinek nyújt felejthetetlen élményt.